Klíčové aktivity
1. Vytvoření koncepce kombinovaného studijního programu
Podrobný popis realizace klíčové aktivity:
Návrh studijních plánů a celkové struktury studia, rozdělení předmětů na předměty realizované distančně a prezenčně, určení formy distančních učebních textů (podle povahy předmětu tištěná / elektronická, kombinovaná) V rámci této klíčové aktivity dojde k nastavení personálního zabezpečení pracovně právních vztahů realizačního týmu.
Ke konkretizaci studijního plánu a celkové struktury studia je naplánováno několik pracovních cest na domácí i zahraniční univerzity, které mají s tímto typem studia dlouhodobé zkušenosti (denní po ČR, cca 5denní na:Univerza v Ljubljani, Universität Wien).
Výstup klíčové aktivity:
Mezi výstupy 1. klíčové aktivity spadá:
1. Návrh kombinovaného studijního programu (bakalářského a navazujícího magisterského) zahrnující:
- seznam předmětů zařazených do studijního plánu,
- jejich členění podle formy výuky, cíle předmětů,
- návrh personálního zabezpečení programů respektující požadavky akreditační komise.
2. Výstupem bude také vytvoření přehledu nastavení personálního zabezpečení pracovně právních vztahů realizačního týmu včetně přesného popisu vnitřních postupů řízení a role jednotlivých členů realizačního týmu, zejména manažera a koordinátorů klíčových aktivit.
2. Konkretizace obsahu předmětů, příprava a evaluace distančních studijních materiálů
Podrobný popis realizace klíčové aktivity:
Konkretizace obsahové stránky předmětů, případné rozdělení obsahu do segmentů vyučovaných prezenčně a distančně. Příprava studijních materiálů pro předměty, které budou vyučovány distanční formou (výběr obsahu, opatření literatury, konzultace obsahu, příprava textu, recenze, evaluace a ověření v prezenční výuce). Elearningové kurzy budou vytvářeny přímo odbornými pracovníky zapojenými do projektu, technickou a organizační pomoc bude poskytovat externí koordinátor e-learningových opor. Technická stránka přípravy tištěných distančních opor bude prováděna asistentem projektu s využitím zakoupeného editačního software typu Adobe, Creative Suite 5 Design Premium, k dispozici budou studentům i v elektronické formě ve formátu *.pdf. Ověřování studijních materiálů bude probíhat ve stávajících místnostech katedry geografie, dovybavení jedné z nich interaktivní tabulí umožní implementaci nejmodernějších didaktických postupů, jejichž ovládnutí je pro cílovou skupinu projektů nezbytné.
Výstup klíčové aktivity:
Mezi výstupy 2. klíčové aktivity patří:
- Soubor 20 anotací předmětů kombinovaného studia, studijních materiálů a metodik (z nich 10 tištěných i v elektronické formě, ostatní v elektronické formě)
3. Příprava akreditačních materiálů a jejich předložení k akreditaci
Podrobný popis realizace klíčové aktivity
V průběhu realizace této aktivity budou zejména připraveny akreditační materiály, které budou následněpředloženy k akreditaci. Vedle toho bude vytvořena:
- metodika pro uznávání předchozího vzdělání získaného v procesu formálního a neformálního vzdělávání (např. dlouhodobé pedagogické praxe) a úprava přijímacího řízení zohledňující specifika nekvalifikovaných učitelů s dlouhodobou praxí.
- metodika pro přestup mezi kombinovanou a prezenční formou studia.
- metodika adresného oslovování potenciálních zájemců o studium v nově akreditovaných oborech. Vlastní konzultace se zájemci o studium.
Výstup klíčové aktivity:
Mezi výstupy 3. klíčové aktivity patří:
- text žádosti o akreditaci
- 3 metodiky
4. Zahájení realizace studijního programu
Podrobný popis realizace klíčové aktivity:
Tato klíčová aktivita se bude týkat vlastní výuky v prvním semestru kombinovaného studijního oboru
připraveného akreditací. Všem studentům budou k dispozici všechny vytvořené studijní materiály a ostatní studijní opory. V rámci jednotlivých přednášek budou vždy zajištěny podpisy cílové skupiny na prezenční listiny. Veškeré powerpointové prezentace budou obsahovat povinný logolink a povinná sdělení dle platného Manuálu publicity.
Výstup klíčové aktivity:
Mezi výstupy 4. klíčové aktivity patří:
- Výuka předmětů vytvořených projektem.
- Používání distančních studijních opor.
- Používání zakoupených zařízení.